Mot Sigtuna!

Foto: Ida Lindborg/photobylove.se

Hej igen!
I fredags var jag med om en av de lyckligaste dagarna i mitt liv - jag tog studenten! Efter 13 år i skolan avslutade jag på topp, med den bästa klassen, med de bästa betygen och med den bästa självkänslan! Jag är så glad och stolt över mig själv och att jag lyckats så bra genom min tid i skolan! Men nu är det dags att vända blad. Att börja på ett nytt kapitel. Att starta upp en ny del av mitt liv.

Under helgen har jag varit i Stockholm med familjen, gått på konsert och haft picknick i Vitabergsparken. Vi har bara kopplat av efter den intensiva studentveckan, för att ladda om inför nästkommande vecka. 

Idag är det måndag och i skrivande stund sitter jag och familjen på pendeltåget till Märsta, där vi sedan ska ta oss vidare mot Sigtuna. I Sigtuna kommer jag spendera några dagar för att delta i den första introduktionskursen inför min utbytesresa till Tanzania i höst. Det känns väldigt spännande att få träffa mina reskamrater, få reda på mer om programmet och boka vår resa! Vi ska bo på Sigtuna Folkhögskola, som sägs ligga precis intill Mälaren. Sigtuna är förövrigt Sveriges äldsta stad och handelsplats och säga vara väldigt fint. Därför åker jag dit nu lite tidigare med familjen, för att strosa runt en stund innan vi ska samlas och familjen åker tillbaka till Stockholm.

Jag ska försöka uppdatera så gott jag kan under de här dagarna, så jag hoppas ni vill hänga med. Det är nu resan börjar!