En härlig sista helg!

Hej igen!
Den här veckan har varit fullspäckad med intervjuer, möten och förberedelser inför resan. Det går visst att ha fullt att göra även om man varken går i skolan eller jobbar. Som jag har berättat innan så har pressen verkligen uppmärksammat min kommande resa, vilket är superkul! Inte minst för programmets räkning, som kan behöva ett uppsving här i stiftet!

Helgen har varit härlig och glad på många vis. I fredags kväll träffades jag, Elin och Rebecka på Brasseriet och käkade buffé. Timmarna bara swischade förbi, fyllda av god mat, goa skratt och en massa nödvändigt prat om livets alla frågor. På vägen hem från bussen så körde en bil upp brevid mig och jag trodde det var någon skum typ som ville skrämma mig. Så jag började jag gå fortare och bilen tutade till. Då såg jag att Tilda ringde på min telefon och jag förstod att det var hon som var i bilen. Efter det lilla knasiga missförståndet körde vi hem till mig, lagade mat till Tilda och satt och pratade i ytterligare några timmar. Den natten gick jag och la mig med att stort leende på läpparna. Jag är så tacksam för mina vänner - ni är guld värda ska ni veta!

I lördags gjorde jag absolut ingenting. Och det var så skönt! Jag var hemma själv, så jag kunde gå runt i pyjamasen, kolla på youtube, duscha länge och äta glass så mycket och länge jag ville. Välbehövd egentid! På kvällen var jag återigen ute på Brasseriet, men då med mamma, mormor och Marianne. Gott och mysigt var det, minst sagt!

Idag tog vi lång sovmorgon och frukost som man nästan mer kunde kalla för brunch. Under eftermiddagen åkte jag och mamma upp till Ringamåla kyrka, för att delta i musikgudtjänsten som hölls där. Det var en härlig stund och jag fick många goa kramar och "lycka till" inför min resa. Det känns gott att ha i ryggen!

Imorgon väntar ytterligare en intervju, lite sista-shopping och en "Hejdå-fika" hemma. Varje gång jag tänker på torsdag nu så kittlar det i magen. Men det är väl så det ska vara antar jag! Om 3 dagar, 18 timmar och 45 minuter så lyfter mitt plan mot mitt livs första äventyr!

En höstig look efter ett besök hos frissan.