Hejdå-kramar & ont i magen

Hej vänner!

NU har jag ÄNTLIGEN påbörjat resan mot Bukoba & Tanzania! I skrivande stund är klockan 18:34 och jag sitter på ett Starbucks café på Amsterdams flygplats Schipohl. Dagen har varit full av blandade känslor - vemod och lycka på samma gång!

Vi lämnade huset vid halv 11-tiden för att hämta upp Oscar i skolan, innan vi började köra mot Danmark och CPH airport. Innan vi körde över bron i Malmö åt vi lunch på Vapiano på Emporia. Eller ja, min mage började kaosa, så för mig blev det inte så mycket ätet. Men efter ett besök på toaletten så blev det bättre. Det var verkligen ett sånt där Johan Glans-moment ("Gå o bajsa så blir det bättre". Ni som vet, ni vet ;)).

När vi sedan passerade Öresundsbron så pirrade det rejält i magen. Nu är det på riktigt, tänkte jag! Efter att ha kommit på plats, checkat in både mig och väskan så var det dags att säga hejdå till familjen. Den jobbiga biten... Men det gick bra och jag fick de 3 goaste kramarna i världshistorien - kramar som ska räcka i 3 månader.

Efter en stor timmes flygning är jag nu alltså i Amsterdam och väntar på att mina reskamrater ska komma in med sina plan från Stockholm och Göteborg. Flyget mot Nairobi lyfter kl 20:45 ikväll och landar imorgon bitti runt 06-tiden. Väl där kommer vi få vänta i 5,5 timme innan vi kan sätta oss på nästa plan mot Entebbe, Uganda. Där blir vi upphämtade av någon från programmet och sedan blir det en bilresa över gränsen till Bukoba, Tanzania. Resan, räknat från "dörr till dörr" kommer nog ta uppåt 30 timmar, så det gäller att hålla både huvud och mage i schack ;).

Vi hörs när vi hörs!
Kram, Maja

Publicerat i Dagbok
#1 / / Barbro & Kjell Petersson:

Lycklig resa lilla hjärtat!
Kram mormor & morfar