Intensiva & inspirerande dagar

Det här är vi - Ung i den världsvida kyrkan 2016!

Dagarna på det första kurslägret har varit både sjukt intressanta, inspirerande och givande, samtidigt som de varit uttröttande, intensiva och fullspäckade. Men när jag lämna Sigtuna idag känner jag en stark glädje i bröstet. Jag har fått priviliegiumet att träffa 17 fantastiska människor, som alla är generösa, omtänksamma, accepterande och otroligt fascinerande. Det kändes lite som att vi, trots den korta tiden vi träffats, resan bildat en egen liten familj. Det känns rätt ofattbart!

Vi har fått ta del av allt från föreläsningar  om svenska kyrkans arbete, praktisk information och intressanta diskussioner, till andakter, goda måltider, teambuilding och workshop med rytm, dans och sång. Under 4 dagar har jag lärt mig mer än vad jag gjorde på hela trean känns det som - i alla fall vad gäller sånt som jag är intresserad av. Att träffa en helt ny grupp människor är både nervöst och förväntansfullt, samtidigt som man kan bli otroligt trött av alla intryck och nya relationer som ska skapas. 

Därför är jag väldigt trött nu när jag sitter på tåget hem, samtidigt som det beror på att jag ännu inte fått bearbeta föregående vecka med student, konsert och allt det. Det ska bli skönt att få komma hem och inte börja jobba stenhårt direkt, utan ha lite faktiskt ledig tid. Nästa gång vi ska ses är under 2 veckor i augusti, i Uppsala, mer nära inpå tills vi ska åka. 

Nu ska jag nog röra mig mot bistron i tåget, för att möta upp två av mina nya polare Niklas och Lo från Jönköping. 

Ha det fint! 😊
#1 / / Anonym:

Hej Maja!
Farmor och jag har tagit del av din blogg . Det var roligt att läsa
dina intryck av Sigtuna-turen och passa på önska dej lycka till i
fortsättningen! Hoppas vi ses snart och hälsa övriga familjen!
Kramar
Farmor & farfar

Svar: Tack så mycket! Så kul att ni vill följa mig! 😃
Maja Väpnare