Livet i Muleba

Hej vänner!

Det var visst ett bra tag sedan jag hörde av mig här. Den stora anledningen är att jag inte har orkat uppdatera bloggen, dels för att jag är helt slut efter dagarna här men också för att jag skriver så mycket om resan på andra ställen att det blir tungt att skriva dubbelt. Därför tipsar jag att ni följer min Instagram eller Snapchat istället, om ni vill ha kontinuerlig uppdatering. Det är mycket smidigare för min del! :) @majavapnare heter jag på båda ställen, och även @jambotanzania på vår gemensamma Instagram.

Men när jag ändå är har och skriver så kan jag ju berätta lite vad som hänt sedan senast! Vi har kommit till Muleba och vår första värdförsamling. Här har vi bott i snart en vecka hos våra värdfamiljer och vi börjar känna oss hemma i stan. Jag och Hanna började två nätter hos en kvinna som heter Angel, innan vi kom till den värdfamilj som vi bor i nu. Jag trivs jättebra och alla är så snälla och hjälpsamma! Särskilt storebrodern i familjen, Perez, som även är med oss som "aktivitetsguide" vissa dagar. Han är verkligen go och så snäll!

Något som inte riktigt har anpassat sig till mitt Tanzania-liv är min mage och matsmältning. Jag har haft problem de senaste dagarna och stannade hemma igår (söndag) från kyrkan för att vila bort smärtan och knapra Dimor. När jag vaknade idag kände jag mig piggare, men så fort vi gick lite för långt i värmen så orkade inte kroppen mer. Men då fixade de en motorcykel till mig så jag kunde åka till nästa ställe. Så de tar verkligen bra hand om mig här - både ledarna och mina resekompisar. Lot's of love till dem! ❤️

Nu ska jag ligga på rummet och vila en stund, innan Hanna kommer hem från marknaden och vi ska tvätta kläder. ALLT är verkligen fullt av röd sand. Det går liksom inte att undvika.

Som sagt - följ mig på insta och snap för mer daglig uppdatering - @majavapnare!

Kram & hej!

On top of the world! Vid en utsiktsplats över Victoriasjön